#13 <商品紹介> WUAO ザ・ボリューム スタイリングフォーム

ムースというスタイリング剤のカテゴリ・・・

今の若い世代では知らない人も多いですね。

日本ではバブル経済が到来した30年以上前の1980年台の一時期において、ムースは圧倒的な存在感を誇るカテゴリだったのではないでしょうか?

時を経て現在はムースを発売しているメーカーさんもかなり限定されています。
それだけユーザーが減ったということなのでしょう。

時代の流れとスタイリング剤の変化については以前にもヘアスプレーについてブログで書いた通りその時代の”旬”なスタイルに合ったモノが選択されるのだと思っています。

過去のブログはこちら↓

ウルトラマジック ソフトフィクサー リザ

1980年代にムースが重宝されたのはその時代に流行ったヘアスタイル⇒ソバージュをはじめとするパーマスタイルが大きく影響したと推測、容器から出した時は泡状でありながら、髪になじませてスタイリングしていくと泡が消えて自然にスタイルが完成する。
使い勝手の良さがウケたと思います。

ちょっとハードでウェット感の出るムースを使用してパーマのウェーブを引き立たせる・・・ こんな使い方をした方も多いのではないでしょうか。

パーマスタイルが減少し、ムースを使用する人々は減っているのは間違いありませんが、時折ムースの取り扱いについて問い合わせをいただくことがありました。

肌感覚的に・・・ 市場は小さいかもしれないけどムースに一定の需要がある・・・

商品開発を進めよう! となったのです。

ムースという剤形を最大限に生かしながら今の時代に沿ったモノにアレンジするために、企画会議の中のメンバーの声を集約した結果

WUAOを代表する商品 ザ・ボリューム のラインナップに追加しようということになったのです。

ザ・ボリュームの過去のブログはコチラ↓

WUAO ザ・ボリューム

ザ・ボリュームは固まらずべたつかず自然なボリュームが出るというのが評価されました。
ボリュームはローションタイプですが、使用方法の面でドライヤーを使用するのが必須プロセスとなります。

ドライヤーを使わなくてもボリュームアップが楽しめる・・・
そこを考えて開発されたのがザ・ボリューム スタイリングフォームなのです。
この商品の狙いは ドライヤーを使用しなくてもOKということと、ボリュームのコンセプトを求めるユーザーの層が、過去にムースを使用したことがある層に近いということです。

2016年1月にレギュラータイプを発売し一定の評価をいただきました。
一定の評価をいただきながら順調に販売を続けてきた中で、更にハードタイプが欲しいという要望があった為、
レギュラータイプ発売から5年の時を経た今年
2021年1月ににハードタイプを発売して
現在はレギュラーとハードの2本立てで発売中です。

ボリュームが出るムースのレギュラータイプとハードタイプというだけではただのスタイリング剤に過ぎませんが、

固まらず、ゴワゴワ・バリバリ感がなく自然なボリュームを体感することができます。

更に頭皮と髪へのケアを考え配合成分の97%(レギュラー) 87%(ハード) が天然成分というこだわりをもって製品化しました。

そんなこだわりを持って開発されたボリュームアップ用のムース ”ザ・ボリューム スタイリングフォーム”

ご興味ある方は担当へお問合せ下さいね!

☆WUAO ザ・ボリューム スタイリングフォーム 180g (レギュラー/ハード)
180g 定価¥1,980ー(税込)

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13 《Introduction of Products》 WUAO The Volume Styling Foam

• December 24, 2021

Mousse, a category of styling products.

Many of today’s younger generation don’t know about it.

In Japan, mousse was probably the dominant category during a period in the 1980s, more than 30 years ago, when the bubble economy was in full swing.

Over time, the number of mousse manufacturers that are currently offering mousse is quite limited.
That is probably why the number of users has decreased so much.

As I have written in my previous blog on the trend of the times and changes in styling products, I believe that the products are selected to match the “in-season” style of the times.

Click here for past blogs. ↓

ウルトラマジック ソフトフィクサー リザ
I assume that the reason why mousse was so useful in the 1980s was largely due to the hairstyles that were popular at that time ⇒ permed styles such as sovage, etc. While it is foamy when taken out of the container, the foam disappears, and the style is completed naturally when it is applied to the hair and styled.
We think the ease of use was popular.

Many of you may have used a mousse that gives a slightly hard, wet look to enhance the waves of your perm.

While there is no doubt that perm styles are declining and fewer people are using mousse, we have occasionally received inquiries about how to handle mousse.

I have a feeling that the market may be small, but there is a certain demand for mousse.

That’s why we got on with product development.

The result of the collective voices of the members of the planning committee to rearrange the mousse formulation in line with the current era while making the most of its formulation.

The idea was to add WUAO’s signature product, The Volume, to the lineup.

For past blogs on The Volume, click here. ↓

WUAO ザ・ボリューム

The Volume was evaluated for its ability to produce natural volume without hardening or stickiness.
The Volume is a lotion type, but in terms of usage, using a hair dryer is an essential process.

The product will be developed for people using it can enjoy hair volume without using a hair dryer.
That is what The Volume Styling Foam was developed.
The aim of this product is that it can be used without using a hair dryer, and that the users who seek the concept of volume are similar to those who have used mousse in the past.

The regular type was launched in January 2016 and received a certain level of acclaim.
While the product has continued to sell well with a certain level of recognition, there were requests for a harder type.
After 5 years since the launch of the regular type, we decided to launch the hard type in January 2021.
In January 2021, we launched the hard type.
Currently, we are selling both regular and hard types.

It’s not just a regular and hard type of mousse that gives volume, but a styling product which settle hair not hard, and you can experience natural volume without feeling stiff or crunchy.

In addition, 97% (regular) and 87% (hard) of the ingredients are natural ingredients to care for the scalp and hair.

“The Volume Styling Foam,” a mousse for increasing volume, was developed with this commitment.

If you’re interested, please contact my staff for more information!

☆WUAO The Volume Styling Foam 180g (Regular/Hard)
180g price \1,980 (tax included)

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