今年は6月から真夏日が各地で観測され電力供給の問題もニュースで取り上げられていました。
夏場を乗り切るツールとしてハンディファンたる便利なものが誕生しこの数年で老若男女問わず街中で使用する姿は日常のものとなりました。
そして最新のツールではソニーが発売したREON POCKETといわれるサーモエンジンを搭載した”着るクーラー”もすごい勢いで売れているとか・・・
当社も夏場に向けた季節商品を色々販売しておりますが、その中でもイチオシのアイテムが
ウァオ ディープクールシャンプー/トリートメントです。
理美容業界では今や夏の定番品となっているクールシャンプー/トリートメントのカテゴリですが、当社のディープクールシャンプー/トリートメントは初代より3回のリニューアルを経て現在の商品となりました。初代モデルを発売した十数年前は美容室向け(女性向け)のクール商品は発売しているメーカーさんが限られていました。クールシャンプーはきしむ、使用感が良くない、刺激が強い、女性はクール感は不要、男性しか使わない等の理由で導入しているサロンさんが少なかったと思います。
当社が開発段階でモニターさんの声を聞いてわかったこと、それは確かに女性にもクールシャンプーの需要はあるということでした。ただし条件があって、そのクール感の度合いが重要で、最終的に出た答えとして心地よいクール感(女性にとっての適度なクール感)ができるだけ持続するものなら受け入れられる。
というところに辿り着きました。
その答えを基に初代モデルが発売され、夏の定番となり、その後その時のニーズに合わせてバージョンアップを行い昨年3回目のリニューアルを行い、現行モデルを夏期限定で発売しました。
3回のリニューアルを経て変わった点として、初代モデルはマイルドな心地よいクール感を重視して開発しましたが、今や各メーカーさんがクール系のシャンプーを発売しており激戦カテゴリとなっています。クール感もメーカーさんによって千差万別で、かなりクール感の強い商品も発売されています。時を経てクール感が強いものを使用する女性も増えたということを踏まえ当社もクール感を従来の3倍に個性的な仕様にしてリニューアルをしました。
今年は6月から猛暑日が全国各地で続いておりますので、バスタイムに3倍のクール感で一日の疲れを癒していただければと思っています。
ご興味ある方は担当営業までお問合せ下さいね!!
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Hair care which triple the cooling sensation to survive the heat wave WUAO Deep Cool Shampoo Treatment
• July 01, 2022
This year, midsummer days have been observed in many places since June, and the problem of electricity supply has been in the news.
Handy fans were created as a convenient tool to get through the summer season, and over the past few years, they have become an everyday sight in the city for people of all ages and both sexes.
Handy fans were created as a convenient tool to get through the summer season, and over the past few years, they have become an everyday sight in the city for people of all ages and both sexes.
And as for the latest tool, Sony’s REON POCKET, a “wearable cooler” equipped with a thermo engine, is selling very well.
We also sell a variety of seasonal products for the summer season, and one of our most popular items is,
Wuao Deep Cool Shampoo/Treatment.
The cool shampoo/treatment category is now a summer staple in the hairdressing industry, and our Deep Cool shampoo/treatment has undergone three renewals since its first generation to become the current product. When we launched the first model more than ten years ago, there were only a limited number of manufacturers offering cool products for beauty salons (for women). There were only a few salons that introduced cool shampoos because they were creaky, did not feel good, were irritating, women did not need the cool feeling, and only men used them.
We learned from our monitors during the development phase that there was certainly a demand for cool shampoo among women as well. However, there was a condition: the degree of coolness was important, and the final answer we came up with was that a shampoo with a pleasant cool feeling (moderate coolness for women) that lasted as long as possible would be accepted.
Based on the answers to these questions, the first model was launched and became a summer staple, then upgraded to meet the needs of the time and renewed for the third time last year, with the current model being launched only during the summer season.
One point that has changed after three renewals is that the first model was developed with an emphasis on a mild and pleasant cool feeling, but now every manufacturer is selling cool shampoos, and the category has become a hotly contested one. The cool sensation varies widely from manufacturer to manufacturer, and there are products with a very strong cool sensation on the market. Over time, the number of women who use shampoos with a strong cool sensation has increased, so we have renewed our shampoos with unique specifications that triple the cool sensation of our previous shampoos.
This year, the heat wave has been continuing across the country since June, and we hope that the triple cool sensation during bath time will relieve the fatigue of the day.
If you’re interested, please contact our sales rep!