ちょっと新しい取り組みでメーカーさんご来社

いつもお世話になっているメーカーさんが、とあるプロフェッショナルと新しい取り組みをするので是非とも私に話を聞いてほしいとのことでアポが入り今週ご来社されました。

そのメーカーさんと一緒にご来社されたのはサロンのオーナーさんでして
美容室とマツエクサロンを各一店舗づつ経営されており、特にマツエクサロンはかなり好調だとか・・・
今年はさらにもう一店舗美容室とマツエク併設サロンをオープン予定とのことで・・・

話を聞いていくと

マツエクサロンを開業されたのがコロナ禍真っただ中の2020年8月
勝負を賭けられたそうです!

今年の8月で、2周年が過ぎ、月平均の売上が○○○万円と前年比150%の勢いで急成長しているそうです。(具体的な金額は控えますが結構な売上金額です)

その急成長の理由を尋ねると理由は至ってシンプル

•集客は有名媒体を利用
•しっかりとしたカウンセリング
•丁寧な接客

たったそれだけ???
接客業の基本中の基本だけですやん!

当たり前のことを確実に実施してるだけと
オーナーさん

とはいえ、技術は当然のことながら何か秘策があるのでは?
と思いもう少し深く掘り下げると
上記の3つのことを確実に実施することに加えて

やはりそこには

カリスマアイリストの存在が・・・

今回そのカリスマアイリストさんにはお会いできませんでしたがその方がお店を牽引していっているそうなんです。

今回の趣旨は
人気を博しているこのマツエクサロンのカリスマアイリストさんやオーナーさんがまつ毛に特化した商品をプロデュースしてメーカーさんが具体的に商品化するというプロジェクトです。

店舗の実績は信用の裏付けであるため、その信用を土台に専門分野の商品を作って世に送り出すというのは説得力がありますね。

新しいことにチャレンジするのはワクワクします!

商品化した後に販路のひとつとして当社が持っている美容室のルートでの販売について打診がありました。

開発する商品が既に市場にあるジャンルのものであれば品質や成分以外での付加価値が必要になります。消費者にとって今使っているものを新しい物に替えてもらうには今使用している商品を超えるのメリットやきっかけが必要となります。

加えて価格設定も大切ですが訴求の切り口も大切です。

我々は流通の専門家、メーカーさんは商品開発製造の専門家、オーナーさんは技術の専門家、それぞれの専門家の立場から様々な意見交換を行いました。

画期的な商品として産声を上げることを期待して!!

——————————————————————————————————————

A manufacturer visited us with a slightly new initiative

• 2022.09.16

A manufacturer we do business with made an appointment with me this week to talk about a new initiative with a certain professional.

The person who came to our company with the manufacturer was a salon owner.
He runs a beauty salon and an eyelash salon each, and the eyelash salon in particular is doing quite well.
This year, he is planning to open another salon with both a beauty salon and an eyelash extensions salon.

The first time he opened a lash salon was in August 2020, right in the middle of the Corona Disaster!
He took a gamble!

This August, their second anniversary has passed, and their average monthly sales have been growing rapidly at 150% of the previous year’s level of XX million yen. (I will refrain from giving specific amounts, but it is quite a large sales amount.)

When I asked about the reason for this rapid growth, the reason is quite simple.

-He used well-known media to attract customers
-Solid counseling
-Careful customer service

That’s all?
They are just the basics of the customer service industry!

He said he’s just making sure that the obvious things are being implemented.

However, while the technique is obvious, there must be some secret to it, right?
So I delved a little deeper.
In addition to ensuring that the above three things are implemented

After all, there is the presence of a charismatic eyelash specialist.

I was not able to meet the charismatic eyelash specialist this time, but I heard that she is leading the store.

The purpose of this project is that the charismatic eyelash stylist and the owner of these increasingly popular lash salons will produce eyelash-specific products, which will then be specifically commercialized by the manufacturer.

Since the store’s track record is an endorsement of trust, it is compelling to build on that trust to create and introduce products in specialized fields to the world.

I’m excited to try something new!

After commercializing the product, we were approached about selling it through our beauty salon route as one of the sales channels.

If the product to be developed is in a genre that is already in the market, it is necessary to add value beyond quality and ingredients. In order to get consumers to replace their current products with new ones, there must be some benefit or incentive beyond the products they are currently using.

In addition, pricing is important, but so is the appeal angle.

We exchanged various opinions from the standpoints of our respective experts: we are experts in distribution, the manufacturer is an expert in product development and manufacturing, and the owner is an expert in technique.

Hoping it will be a groundbreaking product!

最近の記事

TOP