東京インターナショナルギフトショー 2022秋 視察

今週は1泊2日の東京出張でした
ビックサイトで開催の東京インターナショナルギフトショーの視察へ

展示会のネタはこれまで何度か書きましたし、前回も展示会ネタでしたが我々にとって展示会視察は情報収集や商材発掘の非常に重要な仕事の一つです。

今回視察したギフトショーは美容と健康に特化した専門的な展示会とは異なり、多種多様にジャンル分けされたゾーンに沢山の出展者がそれぞれの個性を生かしたブースを演出して商品をPRされていました。

ビューティー&コスメティック、ヘルスケアといったジャンルは当社にとっての主要ジャンルですが、それ以外の一例としてホームファニシング•ライティング、インポートギフト、フラワー•グリーン&ガーデニンググッズ、香りの商品、ファッションアクセサリ、生活雑貨、地域ブランド、プレミアムフード、グランピング、デジタルガジェット&デバイス等これら以外にも非常にたくさんのジャンルがありました。

展示会に来るとそのジャンルにおけるトレンドがよくわかります。そしてそのトレンドを象徴するワードが必ず目につきます。

今回目にしたワード

防災 エシカル キャンプ サウナ アルコールチェッカー クラウドファンディング 等

商材としてよりも個人的に欲しいものもたくさんあります。いつものことですが(笑)

このギフトショーのようにジャンルが広く美容と健康に特化していない展示会で商材を探す時は様々な仮説を立てて販売するイメージを組み立てます。

・材料として使ってもらう
・今、使用している材料の代替品として使ってもらう
・店販品として販売してもらう
・先生やスタッフさんにに個人的に使ってもらう
・ギフトとして購入していただく 等々

過去には既成概念を捨てて新たなヒットを作ったことも•••

新しい考え方で新たな需要を創出するのも商社の重要な役割だと思っています。

そしてあっという間に1日が過ぎ、振り返るとiPhoneの歩数計は16705歩(笑)

名刺とカタログを見返すと結構な数でかなりの収穫です!

これから個別に商談を行い取引に繋げていきます。 営業は商談数が数字に比例しますが、仕入れもまた同様で、商談継続案件をいかに抱えているかで部門や会社の数字が変わります。

一社づつ当社の意向や方向性をご理解いただきお取引に繋げていければと!!

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Tokyo International Gift Show Fall 2022 Inspection

• September 09, 2022

This week I was on a two-day business trip to Tokyo to visit the Tokyo International Gift Show at Big Sight.

I have written about exhibitions several times, and the last time was also an exhibition story. Visiting exhibitions is an extremely important part of our work to gather information and discover new business materials.

The gift show I visited this time was different from specialized exhibitions focused on beauty and health, with many exhibitors promoting their products in booths that were divided into a wide variety of genres, each with its own unique style.

Beauty & Cosmetics and Health Care are our main genres, but there are so many more, including Home Furnishings & Lighting, Imported Gifts, Flowers, Greenery & Gardening Goods, Fragrance Products, Fashion Accessories, Household Goods, Local Brands, Premium Food, Glamping, Digital Gadgets & Devices, and more.

When you come to an exhibition, you can recognize the trends in the genre. And you are sure to see words that symbolize those trends.

Words we saw this time were as below,

Disaster prevention, Ethical, Camping, Sauna, Alcohol checker, Crowdfunding, etc.

There are many things I want more personally than as a commercial product, same as usual.

When searching for merchandise at an exhibition like this gift show, which has a wide range of genres and does not specialize in beauty and health, I make various hypotheses and build up an image of what I want to sell.

・Use them as materials.
・To be used as a substitute for materials currently in use
・Let stylists and stuffs of beauty salons use them.
・Sell them as a gift・・・etc.

In the past, we’ve thrown out the stereotypes and created new hits.
I believe that it is an important role of trading companies to create new demand with new ideas.

And the day passed in a flash, and looking back, the pedometer on my iPhone read 16705 steps.

Looking back through my business cards and catalogs, I’ve got quite a few. From now on, individual business negotiations will be conducted to lead to business transactions. In sales, the number of business negotiations is proportional to the number of transactions, and the same is true for purchasing. The numbers of business negotiations which we do will control sales of the department and the company.

I hope they would understand our intentions and direction talking one by one, so that we can do business with them!

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