台湾での営業にて  その2

前回のblogではPIF制度の施行に揺れ動く台湾の化粧品事情についてお伝えしました。

今回も台湾でのお話です。
当社のウアオをお取り扱いの代理店さんでの商談の際、冒頭からウアオのSトリートメントとスムースロックを今まで以上に拡販していくという強い意思を表明いただきました。言葉や文化の違いがあるにも関わらずブランドや商品をよくご理解いただき、販売いただいていることに感謝の気持ちでいっぱいです。

サロントリートメントのメニューとしてSトリートメントとスムースロックに加え、ホームケアはルミアスアウトバストリートメントとのばしちゃおを推していただいております。

商品コンセプトが明確で使い方がシンプルで結果がすぐ体感できるという点でウアオのブランド全般に評価をいただいております。

特にSトリートメントとスムースロックは上記の評価に加えて配合している成分が既存の台湾市場で流通している商品と差別化がしやすいという要素も加わっているようです。髪質とお悩みに応じてこの2つのサロントリートメントをお客様へお薦めするようサロンへ提案をされています。

そしてこの代理店さんのもうひとつの営業手法はサロンへ訪問して商品を紹介することとは別に、美容師さん向けに美髪に関する勉強会を定期的に開催されており、商品を中心としたものではなく、ヘアケアやトレンドスタイルやトレンドカラー、新しい成分などの商品以外の情報を中心にした内容で行われています。

この勉強会で学び、興味を持った成分があれば、その成分が配合された商品を代理店のセールスさんがおすすめします。現地のサロンに導入されていったSトリートメントやスムースロックをはじめとしたウアオの商品の数々はこの勉強会から少しずつ認知されてきています。

Sトリートメントとスムースロック
台湾での更なる市場拡大に期待するとともに我々も最大限のサポートをしていく所存です。

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In business in Taiwan, Part 2

• September 27, 2024

In my previous blog, I reported on the cosmetics situation in Taiwan, which is shaken by the implementation of the PIF system.

This is another story from Taiwan.
At the beginning of our business meeting with the distributor who handles our WUAO products, they expressed their strong intention to expand sales of WUAO S Treatment and Smooth Lock even more than before. We are very grateful for their understanding of our brand and products and their sales despite the differences in language and culture.

In addition to S treatment and Smooth Lock as salon treatment menu, Lumias out-bath treatment and Nobashi-chao are recommended for home care.

The WUAO brand in general is highly regarded for its clear product concept, simplicity of use, and the ability to immediately experience results.

In addition to the above evaluation of S Treatment and Smooth Lock in particular, the ingredients used in these products are easily differentiated from existing products on the Taiwanese market. They suggest salons to recommend these two salon treatments to their customers according to their hair quality and concerns.

Another sales method of this agency, apart from visiting salons to introduce products, is to hold regular workshops for hair stylists on beautiful hair, focusing not on products but on information other than products, such as hair care, trendy styles, trendy colors, and new ingredients.

If there is an ingredient that they learn about and are interested in at such study sessions, the distributor’s sales staffs recommend a product that contains the ingredient. Many of WUAO products, including S Treatment and Smooth Lock, which were introduced to local salons, are gradually gaining recognition from the study sessions.

S Treatment and Smooth Lock
We look forward to further market expansion in Taiwan and will provide our fullest support.

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