海外出張 香港 台湾 ①

今週は月曜日から海外へ、
本格的に海外営業の出張再開で今回は香港と台湾の2カ国に5日間の旅程です。

月曜の午後便で関空を出発

夕方香港に入りました。

火曜日の朝から長くお付き合いのあるお得意先へ約4年ぶりに訪問です。

久しぶりにお会いし、コロナ禍を経てお互いの市場の現状について色々と情報交換をしました。
そこからは色々とヒントも・・・

香港のサロンはコロナ前の水準に戻りつつあるそうです。
そして、日本と同様にサロンへ納入するの材料の価格競争は激しい状況であり、サロンは客単価をUPするために、様々な高付加価値メニューやオプションメニュー等、色々と模索しているようです。

傾向が同じであれば我々も商品をお勧めしやすくなります。

当社とお得意先との一番の接点はやはり商品であり、先方もそれを楽しみにしています。
コロナ禍でも商品情報はその都度先方で送り、船積みの際に一緒にサンプルも送っていましたが、

やはり生で我々の熱量を持った商品説明が必要!

情報×現物×熱意 で説明をすることで

相手に伝わっているかどうか? 関心があるかどうか? 目の前で肌で感じることができます。

今回の商談では紹介する商品が多すぎて、途中のお昼休憩をを除いて4時間の長丁場となりました。
長時間対応いただいたお得意先の担当者とマーケティング担当者に感謝しかありません。

商品によっては相手方にとって向き不向きはありますが、その場で相手の反応を感じることは非常に大切です。

そして今回は我々が紹介した商品全般的に肯定的な反応が多かったと感じたので、先方からいただいた宿題を早めに処理をして、次のオーダーを楽しみに待ちたいと思います。

長時間ながらもあっという間に香港での仕事を終えて次なる国、台湾での仕事は次回のblogで

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Overseas business trip Hong Kong Taiwan (1)

• July 28, 2023

This week, I’m going overseas starting Monday,
I’m resuming my overseas sales business trip in earnest, this time to two countries, Hong Kong and Taiwan, for a five-day itinerary.

Departing from Kansai Airport on Monday afternoon flight

We entered Hong Kong in the evening.

Tuesday morning, we are visiting a long-time client for the first time in about four years.

We met after a long time and exchanged a lot of information about the current state of each other’s markets after the Corona disaster.
From there, we got a lot of hints about…

Salons in Hong Kong are returning to pre-Corona levels.
As in Japan, there is intense price competition for materials supplied to salons, and salons are exploring various high-value-added menus and optional menus in order to increase the price per customer.

If the trend is the same, it will be easier for us to recommend products.

The most important point of contact between our company and our customers is the product, and they look forward to it.
In the case of the Corona Disaster, product information was sent to the customer each time, and samples were sent together with the shipment, but it is still necessary to explain the products live and with our passion!

By explaining with information x actual goods x enthusiasm, we can feel whether they get the message and have interest right in front of our eyes.

There were so many products to introduce at this business meeting that it took four long hours, not including the lunch break in the middle of the meeting.
We can only express our gratitude to the customer representatives and marketing staff for their long hours of support.

Some products may not be suitable for the other party, but it is very important to feel their reaction on the spot.

And since we felt that the overall response to the products, we presented this time was positive, we will do our homework as soon as possible and look forward to the next order.

Long hours of work in Hong Kong went by in a flash. I will meet you in the next blog about Taiwan, the next country.

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