9th アジアビューティエキスポ  視察

今週はアジアビューティエキスポの視察にパシフィコ横浜へ

業界のメーカーさんをはじめとする各社が一堂に会する4年に1度の業界の一大イベント
私は最終日の5月31日に視察に行きました。

テ ー マ:「HOW ARE YOU?~LONG TIME NO SEE YOU.~」
人々が求めている、顔を合わせ、言葉を交わし、リアルを実現すること。
ふたたび会える喜びに満ちた言葉、それは「HOW ARE YOU?(元気だった?)」
すべての美容師とお客さまが、この言葉を交わす、その日を創るために。

コロナが終息に向かおうとしているのかな??と感じつつあるこのタイミングの開催で このテーマが心に響きました。そしてこのテーマを象徴しているかのように、本当に来場者も多く、満ち溢れる会場の活気や人のエネルギーを肌で感じることができました。

この展示会は完全に美容師さんを対象とした展示会なので私は商材探しで視察に行く他の展示会とは視線が異なり、業界の動きや向かっている方向を体感・確認するために行っています。

今回の展示会ではメーカーさんは ”選択と集中” を意識してブースに表現しているという風に感じました。一通りの商品を展示するのではなく、一番のオススメだけにフォーカスして、サンプリングや商品体験、記念撮影などでブースへ来場者を誘導して商品やブランドをPRされていました。そして、今の時代らしくブースに来られた来場者にSNSのフォロワーになってもらう取り組みをよく目にしました。明らかに展示会でのPRの方法やエンドユーザーとのつながり方が変わってきていると思います。

そしてもうひとつの大きなイベントはやはりヘアーショーですね。
ブルー/レッド/グリーンの3つのステージにおいて2日間で約50本のショーが繰り広げられました。
会場中心に陣取ったグリーンステージでは常に人が集まっており熱気は凄いものがありました。

そして、ふと目に入ったNBBAさんのこちらの取り組み
団体で持続的な発展への取り組みをされていますね。

美容師さんが書いた手メッセージは心に響くものがあります。

この2年間のコロナ禍における閉塞感に対し大きな活力を与えてくれたそんな素晴らしい展示会だと思いました。また次回開催までの4年間まだまだ業界は大きく動くと思います。アンテナを張ってトレンドに敏感でありたいと改めて思っております。

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9th Asia Beauty Expo

• June 03, 2022

This week, I went to Pacifico Yokohama to visit the Asia Beauty Expo

A major quadrennial beauty industry event that brings together manufacturers and other companies in the industry.
I went to visit on May 31, the last day of the event.

Theme: “HOW ARE YOU? – LONG TIME NO SEE YOU. ”
People are looking for face to face meetings, exchanging words, and realizing the reality of life.
The joyful words, “HOW ARE YOU?
To create the day when all beauticians and customers exchange these words.

Is the corona about to come to an end? I felt so, and the timing of the event made this theme resonate with me. And as if symbolizing this theme, there were many visitors, and I could feel the energy and vitality of the venue filled with people.

Unlike other exhibitions which I go to discover new products, I go to this exhibition to experience and confirm the movement of the industry and the direction it is heading.

At this year’s exhibition, I got the impression that manufacturers were consciously expressing “selection and concentration” in their booths. Instead of displaying their whole products, they focused on the most recommended products and promoted their products and brands by guiding visitors to their booths with sampling, product experiences, and commemorative photos. And, as is typical in this day and age, I often saw their efforts to have visitors visiting their booths become followers on their social networking sites. Clearly, the methods of PR at exhibitions and the way to connect with end users are changing.

Another major event was the hair shows.
About 50 shows were held on three stages (blue, red, and green) over the two days.
The Green Stage, located in the center of the venue, was always crowded with people and the excitement was great.

And then I suddenly saw this initiative by NBBA.
I see that they are working on sustainable development as an organization.

The hand message written by the hairdresser is very touching.

I thought it was such a wonderful exhibition that gave a lot of vitality to the sense of stagnation in the Corona Disaster of the past two years. I believe that the beauty industry will continue to move significantly over the next four years until the next exhibition is held. I would like to keep my antennae up and be sensitive to trends.

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