今週は毎年恒例の展示会
ビューティーワールドジャパンの視察にビックサイトへ
将来ダイヤモンドとなる商品の原石を探しに来ました。
私は1年を通じて様々な展示会の視察に来ますが、どの展示会もこのコロナ禍以降は受付のシステムが大幅に改善されて入場がスムーズになりましたね。受付で長蛇の列に並ばなくなりストレスから解放されました。
今回の出展ゾーンのカテゴリは
コスメティック
美容機器
クリエイティブヘア
からだ+キレイ(食品・サプリ)
アイラッシュ
ネイル
美容機器
スパ&ウェルネス
アカデミック
ビジネスサポート
メイクアップ
OEM&パッケージ
私は特にコスメティックとクリエイティブヘアと美容機器のゾーンをゆっくりと時間をかけて視察しメーカーさんから色々なお話を伺いました。
そして会場で頻繁に見かけるキーワードはトレンドの兆候をを感じ取る意味で重要だと思っています。
☆比較的新しいと感じるワード
・ヒト幹細胞エクソソーム
・家庭用小型脱毛機
・デリケートゾーン
・フェムケア
・フェミニンケア
☆定番になりつつあるワード
・セルフホワイトニング
・小顔
・リフトアップ
↑ 今回会場でよく見かけたワードはこんな感じです。
また最近、美容に限らずどの展示会に行っても必ず出展している業者さん
”インフルエンサーマーケティング” や ”Web広告” ”YOUTUBE広告” 等のマーケティング系の会社さんは年々増加しているように感じます。商売のやり方が徐々に変わってきていることの表れですね。
目に留まった話題性のある商品・・・
自動車部品の会社さんが
異業種の知見から生まれた世界初の技術だそうです。
先日のブログ(#29 サロンにおける化粧品OEM)で書いた 株式会社プルソワン様もYFOSで出展されており、かなりの反響があったようです。
当社の仕入先でもあるクルールラボさんも出展されておりこの展示会に合わせて5/16に発売された
ドクターエルミスゼロ トリニティを実際に手に取って体験しました。
ドクターエルミスゼロ 公式サイト
当社も当月より販売を開始しますのでご興味ある方は担当営業までお問合せ下さいね。
そして最後に、生でこの方を見ることができるとは(笑)
”これが運命です” ね(笑)
——————————————————————————————————————
Visit to Beauty World Japan
• 2022.05.20
This week I visited the annual exhibition,
Beauty World Japan at Big Sight.
I came here to look for rough stones for products that will become diamonds in the future.
I visit various exhibitions throughout a year, and all of them have greatly improved their reception systems since the Corona Disaster, making entry much smoother. I no longer have to wait in long lines at the reception desk, which relieves me of a lot of stress.
The categories of this year’s exhibit zones are
Cosmetics
Beauty Equipment
Creative Hair
Body + Beauty (Foods & Supplements)
Eyelash
Nails
Spa & Wellness
Academic
Business Support
Makeup
OEM & Packaging
I took my time to visit the cosmetics, creative hair, and beauty equipment zones in particular, and heard many stories from manufacturers.
And I believe that keywords frequently seen in the venue are important in terms of sensing signs of trends.
☆Words that I feel relatively new
Human stem cell exosome
Small hair removal machine for home use
Delicate zone
Femme Care
Feminine Care
☆Words that are becoming a standard
Self-whitening
Small face
Lift-up
↑ Here are some of the words that were commonly seen at the venue this time.
In addition, recently, I feel that the number of marketing companies such as “influencer marketing,” “web advertising,” “YouTube advertising,” etc., which are always exhibiting at any trade show, not only beauty shows, is increasing every year. It is a sign that the way of doing business is gradually changing.
A hot commodity that caught my eye.
An auto parts company’s technology, the world’s first technology that was born from the knowledge of different industries.↓
which I wrote about in a recent blog (#29 サロンにおける化粧品OEM), also exhibited at YFOS, and it seems that they received quite a positive response.
CouleurLabo, one of our suppliers, also exhibited at the exhibition, and we had a chance to try the Dr. Ellemiss Zero Trinity, which went on sale on May 16.
Dr.Ellemiss Zero official web site → ドクターエルミスゼロ 公式サイト
We will start selling this product from this month, so please contact our sales representative if you are interested.
And lastly, I never thought I would see him in person.
“This is fate,” right?