#15 展示会視察 COSME Week TOKYO

今週は年始第一回目の東京出張へ

ビックサイトで開催の展示会の視察に行ってきました。

ご覧のように5つの展示会が共同開催です。

私は、商材発掘やトレンドに関する情報収集は商品を売り込むための営業活動と同じくらいに重要と考えていて、可能な限り時間を作って視察に行くようにしています。過去に展示会でご縁をいただいたメーカーさんの商品を当社の市場で販売してヒットした事例はたくさんあります。

この2年はコロナの影響によりオンライン開催に切り替わった展示会もありましたが、見本を体感し、メーカーさんのお話を直接お聞きし、肌感覚で商品やトレンドを感じることのできる従来型のリアル展示会が一番だと思っています。

感染対策の一環として受付が無人化されており、並ばずに受付ができたのには驚きました。
これからの時代このシステムがスタンダードになるんでしょうね。

今回の展示会でよく目にしたワード

・サスティナブル
・SDGs
・エコフレンドリー
・オーガニック(認証)
・ハラル(認証)
・ヴィーガン(認証)
・CBD
・NMN
・韓国コスメ
・フェムケア

近い未来のヒット商品がこれらのワードから生まれてきそうな気配を感じます。

これらのワードに関連したメーカーさんに限らず今回は沢山のメーカーさんともお話することができ、これから先の楽しみがたくさんできました。

今回の視察では、時代の流れと共にメーカーさんの役割や領域が進化しているということを特に感じました。従来の企画⇒開発⇒商品化⇒製造⇒発売にとどまらず、これらのフローに並行してその商品に関するブランディングやマーケティングを行って認知を広める一方で、エンドユーザーへの直接販売のパイプも持ちながら小売店や卸への販売を両立させているメーカーさんが多かったですね。

これから当社が取り扱いを開始するメーカーさんや商品については改めてこのブログで紹介させていただきますね。

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#15 Exhibition visit to COSME Week TOKYO

• 2022.01.14

This week, I went on my first business trip to Tokyo at the beginning of the New Year.

I went to inspect the exhibition held at Big Site.

As you can see, five exhibitions are co-located.

I believe that discovering commercial products and gathering information on trends are as important as sales activities to sell products, and I try to make time to visit exhibitions whenever possible. There have been many cases in the past that we sold products from manufacturers we have had relationships with at trade shows in our market and they have been a hit.

In the past two years, some exhibitions have switched to being held online due to the influence of Corona, but we believe that traditional real exhibitions are the best, where you can experience samples, hear directly from manufacturers, and feel products and trends firsthand.

I was surprised to see that the reception desk was unmanned as part of the infection control measures and that I did not have to wait in line.
I guess this system will become the standard in the future.

Words I saw frequently at this year’s exhibition.

・Sustainable
・SDGs
・Eco-friendly
・Organic (certified)
・Halal (certified)
・Vegan (certified)
・CBD
・NMN
・Korean Cosmetics
・Femme Care

We feel that hit products in the near future will be born from these words.

I was able to talk with many manufacturers this time, not only those related to these words, and we have a lot to look forward to in the future.

During this visit, I especially felt that the roles and domains of manufacturers are evolving with the flow of the times. Many manufacturers are not limited to the conventional planning ⇒ development ⇒ commercialization ⇒ manufacturing ⇒ sales, but in parallel with these flows, they are also engaged in branding and marketing to spread awareness of their products, while at the same time maintaining a direct sales pipeline to end users and selling to retailers and wholesalers at the same time.

We will introduce the manufacturers and products that we will start handling in the future in this blog.

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