今週は5月13日から15日まで東京ビッグサイトで開催されたビューティーワールドジャパンの視察へ
☆5月16日 主催者発表の今回の速報値
・来場者数77,248人
・出展者数820社 11カ国/地域
(来場者数は精査後に修正される可能性があるそうです)
規模も大きく将来のヒット商品の卵が見つかる可能性が高い展示会なので、毎年欠かさず来るようにしています。
今回は2日間に分けて視察をしたので時間をかけてゆっくりと回ることができました。
お取引のあるメーカーさんやお得意先のブースへ立ち寄ってご挨拶をしながら、東の1〜8ホールの隅から隅までひと通り回り2日間で歩いたのは23,000歩でした。
現在好評販売中の for Artist の発売元 恵比寿小顔名人さん
今回は商品PRではなく小顔矯正スクールとして出展されていました。
我々が探すメインの商材となるヘア関連は”CREATIVE HAIR” のゾーンに集約されており、今年は美容師さんの出展が目立ちました。
牛尾小百合さんのステップボーンカット
オンライン学習のこちらも
この”CREATIVE HAIR”のゾーンでは美容師さんが独自開発した業務用の処理剤やトリートメントが多かったように思います。私の経験上、商品を見るとほぼ100%の確率で美容師さんが開発したものとわかります。メーカーさんでは出来ないかなり尖った個性的でおもしろい商品ばかりです。
東8の会場ではフェムケアとフェムテックに関連する商品のみが集約されていました。
フェムテック関連商材は年を追うごとに商品のバリエーションは増加しておりこの先まだまだ市場が広がる余地を感じます。
この他には水素トリートメントやメンズスキンケア、高機能ドライヤー、インバウンド商材などそれなりに情報も集まりました。
今回新たに名刺交換をしたメーカーさんが約40社 早速来週から商談開始です!
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Visit to Beauty World Japan 2024
• 2024.05.17
This week, I went to visit Beauty World Japan held at Tokyo Big Sight from May 13 to 15.
Preliminary figures announced by the organizer on May 16
・Number of visitors: 77,248
・Number of exhibitors: 820 companies from 11 countries/regions
(The number of visitors may be revised after careful examination.)
I try to visit this exhibition every year because of its large scale and the high potential for finding future hit product eggs.
I had two days for it this year, so I could take my time to look around the exhibition.
I walked 23,000 steps over the two days, stopping by the booths of manufacturers and customers to greet them and visit them from corner to corner in Halls 1 to 8 on the east side of the building.
Ebisu Kokao Meijin, the distributor of for Artist, which is currently selling well.
This time, they were exhibiting not for product PR, but as a small face correction school.
Hair-related products, which are the main products we look for, were concentrated in the “CREATIVE HAIR” zone, and this year there was a noticeable number of hairdressers as exhibitors.
Step bone cut by Sayuri Ushio
Online learning here, too.
In this “CREATIVE HAIR” zone, there seemed to be many professional treatment products and treatments that were originally developed by hair stylists. When I look at the products, I can almost 100% of the time identify products developed by hairdressers. They are all very sharp, unique, and interesting products that cannot be made by manufacturers.
Only products related to Femcare and Femtech were concentrated in the East 8 hall.
The variety of Femtec-related products is increasing with each passing year, and I feel that there is still room for the market to expand in the future.
In addition, we also gathered a fair amount of information on hydrogen treatments, men’s skin care, high-performance hair dryers, and inbound merchandise.
About 40 manufacturers newly exchanged business cards this time. We will start business talks as soon as next week!